fredag 29. oktober 2010

Lekkersulten?

Må innrømme at jeg er lekkersulten. Blir det i dette høstværet. Dermed dagens DIY
cookies. Kan passe fint nå hvor vi går mot HALLOWEN weekend. Legg dem i hver
sin pose, og så er det en fin erstatning for godteriet.



Amerikanske sjokolade cookies


ca 20 cookies


160 g smør, smeltet

200 g sukker

150 g brunt sukker

360 g hvetemel

2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1/2 ts kanel

3 egg

300 g sjokolade


Bland sukker og smeltet smør. Bland i mel, bakepulver,

vanlijesukker og kanel. Rør så inn hakket sjokolade og

eggene. Deigen er av den klissete typen. Rull deigen til

en pølse og legg den i bakepapir i fryseren i ca 30 min.


Skjæres så i skiver på ca 1 cm tykkelse og legges på en

plate med bakepapir. Stekes i varmluft ovn i 12-15 min.

Går helt fint i vanlig ovn også, blir dog litt mere " tørre":



Tvi tvi

Alex

2 kommentarer:

  1. Skal snarest prøve denne:) Merker meg at deigen skal i frys i 30 minutter. Høres spesielt ut, og det liker vi jo....Spesielt og eksklusivt er ofte to ord av samme kaliber!!! Gleder meg til å prøve. Tusen takk for oppskrift. Håper alt er vel med deg og er spent på hva fremtiden bringer....Men vi som følger med her får vel vite etterhvert? Hadde håpet at du og Hilde H hadde dukket opp igjen i et interiørprogram snart? Du var med i mitt favorittprogram en gang i tiden:)

    SvarSlett
  2. Bare å prøve dem, suuuuuuper gode synes jeg. Og oppskriften er kvalitets sikker. Så i fryseren med rullen.
    Nyt de og dagen,- klem Alex

    SvarSlett