torsdag 29. desember 2011

Maria og Josef

Julekakene nærmer seg slutten...
og godt er det

alle gaver ble levert før 23 des.
og enda bedre er det

Julefreden inntraff...
om kun for en kort stund

Stjerneklart var det også
sne kom ikke...

og julekrybben pakkes nå ned for i år.

De siste dagene før jul fløy av sted. Jeg rakk alt (tror jeg). Middager (kom litt sent til en), lunsjer med venninner, kortene ble sendt (men fikk få i år...), gavene ble godt mottatt, jeg fikk gode gaver, maten var deilig, kakene er snart borte (har 3 peppernøtter igjen). Det ble jul i år også.

Men nå er jeg over meg av glede over noen late dager hjemme hos meg selv. Til ettertanke og påfylling av et nesten tomt batteri. Julen pakkes ned for i år, og godt er det. Jeg er diffinitivt best på før-jul-stemning og på hverdager.

Jeg hadde med min hjemme "snekret" julekrybbe i barnehagen og fortalte en MEGET forenklet utgave av julevangeliet. Satt inn figurene en etter en. Et av barne lurte mest på hvordan jeg hadde laget krybben. En pappeske. Mens en av de eldste gutta går forbi på vei til bordet og sier tørt; "Maria og Josef har veltet".
I år har i hvert fall Maria og Josef og alle andre fått en krybbe og en stjerne.... Fremgang.

Fortsatt
Gledlig jul til dere alle
og TUSEN
takk for alle fine gaver
og julekort
Klem Alex

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar