søndag 8. januar 2012

Kake nr 5 ute av ovnen

Dette er kake nr 5
som nå er ute av ovnen

Nr 6 står i ovnen....

Så mens halve Norge går på skitur i dag
er mitt spisebord
blitt "lager"

Jepp her bakes det vidre i stor stil. Hos Fille Fransen (en litt røff utgave av Villefrance) er det reneste bakeri følelsen. Kake nr 6 står i ovnen, 5 ferdige kaker står på spisestuebordet. Rekvisitter er mere eller mindre funnet frem. Må vaskes så kan de pakkes ned. Bakgrunnen er ferdig klippet...

Og alt mens Tour de Ski "hyler" i bakgrunnen.

Ler litt for meg selv også i dag. Gjort en opservasjon over tid. Kjøkkenvinduet mitt står på gløtt når jeg jobber (lite rom, blir varmt) og rett utenfor er det en turvei. Når noen ser opp og kommenterer er det alltid menn. Være seg at de kommenterer til meg eller til sin kone når de går der på tur. Aldri kvinner som sier noe. Mens gutta er der med her lukter det godt/ der jobbes det/ å kakeer osv.

Og det er ikke for jeg ser så spennende ut.... Der jeg står med mitt bakeskaut og uten make-up. Ser mest ut som en russisk bestemor. Ja ja. Skaut må jeg ha, make-up kan jeg jo vurdere. Men er man hjemme og har fri....

Fortsatt god søndag.
Alex

3 kommentarer:

  1. Hei tidlig ute i år :) Synes nesten jeg kjenner lukten :) Ønsker deg en flott søndag og lykke til med bakingen. Hilsen Tone

    SvarSlett
  2. Så flink du e så baker så mange kaker, her i huset er det ingen som spiser kaker noe særlig, og derfor blir det lite bakstav det, bare til spesielle annledninger.

    Ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  3. Jeg kan berolige ALLE der ute om atr dette ikke er til meg!!!
    Men til et foto opptak. Litt lei kaker i dag, og det er jo egentlig like greit nå etter jul...

    Alex

    SvarSlett